5  redenen waarom  jij een kaartje naar je klanten wilt versturen.

 

 

Er was eens een mooie tijd waarin je kaartjes kreeg voor je verjaardag. Of zomaar, omdat mensen aan je dachten. Die kaarten  bewaarde je, liet je een week of twee thuis in de kamer staan. En die van je oma of die speciale vriend of vriendin, die bewaarde je. Toen je op vakantie ging, nam je een briefje met adressen mee omdat je ansichtkaarten vanaf je vakantieadres wilde sturen.  Tegenwoordig moeten we het doen met vluchtige appjes en onpersoonlijke felicitaties via Facebook, Instagram of Linkedin van mensen die je nooit ziet.

En vakantiefoto’s? Die komen op Instagram. En dan krijg je likes van mensen die je niet eens kent. Verlang je ook naar echte persoonlijke aandacht? Aandacht die tastbaar is? Die goeie oude tijd van kaarten versturen? 

Koop dan weer eens een kaartje, schrijf een kaartje, koop een postzegel en stuur 'm op. Dit zijn vijf redenen waarom je dat zou moeten doen.

1. De ultieme verrassing

Niemand die het op dit moment nog verwacht, een echte kaart in de bus. En daarom is het extra speciaal. Naar wie je de kaart ook stuurt, en wat je er ook op schrijft, alleen al het feit dat je de moeite hebt genomen om een kaart te kopen en te versturen, daarmee scoor je punten. Hoe klein ook het gebaar, het is de ultieme verrassing.

2. Persoonlijker

Door een (handgeschreven) kaart te sturen laat je zien dat je ergens tijd en energie in hebt gestoken. En door daar (met je eigen hand geschreven) een tekst op te zetten, maak je je boodschap zoveel persoonlijker. Er is namelijk niemand anders die dit bericht ziet en het is ook maar voor één persoon bestemd. Dat is met berichten die je via sociale media verstuurt wel anders.

3. Een blijvende, tastbare herinnering

Het is natuurlijk aan de ontvanger wat hij of zij met de kaart gaat doen, maar in principe stuur je een blijvende, tastbare herinnering. Een kaart met een mooie tekst of afbeelding kun je ophangen of neerzetten en wanneer je er naar kijkt dan weet je weer even dat je geliefd bent, dat er aan je gedacht is. En ook belangrijk, als verzender blijf je zelf ook herinnerd worden. Beter als al je posts op social media.

4. De beste manier om iets goed te maken

Heb je iets goed te maken, een klacht ontvangen, dan hoor je dat natuurlijk face-to-face te doen. Maar soms kan het weleens helpen om je excuses wat kracht bij te zetten en de beste manier om dat te doen is met een kaart. En die moet je dan niet geven maar écht opsturen zodat de persoon die het ontvangt het in de brievenbus zal vinden. Niemand verwacht het meer op deze manier en daarom is het echt leuk.

5. Zomaar

En eigenlijk zou je geen echte reden moeten hebben om een kaartje te sturen. Gewoon omdat je wilt laten weten dat je aan iemand denkt moet al voldoende zijn. Dat je laat weten dat je blij bent dat men klant bij je is. Reken maar dat men ambassadeur van je bedrijf wordt. 

 

De komende dagen zijn een mooi moment om er eens mee te beginnen. En dan is een eigen, gepersonaliseerde kaart van jou zelf wel zo leuk. Wij helpen je daar graag bij.